Skip to main content

logo

Bel ons

Mail ons

Nieuws

Het Prezo Care Keurmerk is behaald voor Sint Annaklooster!

Hartverwarmend en professioneel. 

In september en oktober van dit jaar zijn er verschillende audits voor het Prezo Keurmerk binnen Sint Annaklooster uitgevoerd. Het Prezo Care keurmerk gaat uit van verhalen en observaties in de praktijk. In die verhalen zitten dilemma’s en risico’s. De manier waarop je hier als organisatie mee om kunt gaan bepaalt hoe goed het gaat.
In de wijkteams en op locatie Verpleeghuis Eikenburg hebben auditoren meegelopen, op locatie Antonius hebben zij een onverwacht bezoek gebracht. De auditoren hebben cliënten en mantelzorgers gesproken en een teamoverleg van Rentree bijgewoond.

Wat de auditoren het meest opvalt is onze hartverwarmende en flexibele zorg. Mevr. Anita Schavemaker, algemeen directeur/bestuurder van Sint Annaklooster vindt het een groot compliment voor de organisatie om terug te horen van de auditoren dat iedereen deze hartverwarmende en flexibele zorg ook laat zien. Genoemd werd dat het in ons ‘DNA’ zit. De auditoren ervaren bij Sint Annaklooster meer dan gemiddeld dat we ons verplaatsen in onze cliënten om te zorgen dat zij de zorg of begeleiding krijgen die zij nodig hebben. Medewerkers stralen daarbij rust en vriendelijkheid uit en zijn creatief in het bedenken van gezamenlijke oplossingen om de zorg nog net een beetje beter te maken.

Wat een uitdaging is voor medewerkers is dat we soms ook onze grenzen moeten aangeven om professioneel te blijven. Zo lang we deze grenzen met elkaar en ook met onze cliënten en mantelzorgers blijven bespreken, kunnen we blijven doen waar Sint Annaklooster goed in is: kleinschalige hartverwarmende en professionele zorg voor mensen die dat nodig hebben.

Cliënten ervaren aandacht, betrokkenheid en deskundigheid van onze medewerkers. Het leiderschap en de ondersteuning zijn dienend aan de bedoeling van Sint Annaklooster. Medewerkers voelen zich gehoord en ervaren ruimte. Met name in de deskundigheid die we ontwikkelen in het bieden van welzijn aan cliënten met dementie. Door te leren en vooral te reflecteren kan dit bijdragen aan toekomstbestendigheid van hartverwarmende zorg.

 


Over dit artikel
  • Geplaatst op:
    21 december 2020
  • Aangepast op:
    21 december 2020
  • Categorie:
    Overig nieuws

Laatste nieuws